Air Lease Corporation (ALC) podpisała dziś (17 czerwca) w Paryżu list intencyjny w sprawie zakupu 100 airbusów. Jeżeli zamówienia zostanie zrealizowane będzie opiewać na kwotę prawie 9 mld dolarów amerykańskich.
ALC chce zamówić 100 samolotów producenta z Tuluzy, a przyszłe zamówienie rozłożyć na: 50 airbusów A220-300, 27 nowo ogłoszonych A321XLR oraz 23 A321neo. Dostawy samolotów zaplanowane są na lata 2020-2027. Spółka założona w 2010 r. zamówiła łącznie już 387 airbusów, co daje ALC trzecie miejsce wśród firm leasingowych w Airbusie.
Znany kiedyś pod nazwą Bombardier CSeries, a obecnie airbus A220, to najnowszy produkt w portfolio Airbusa. Jest to dwusilnikowy, wąskokadłubowy samolot odrzutowy średniego zasięgu. Rodzina nowych maszyn została pierwotnie podzielona na dwa modele: CS100 oraz CS300, obecnie A220-100 i A220-200, które zabiorą na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów. Do tej pory zamówiono 537 maszyny A220: 123 A220-100 oraz 414 A220-300, a dostarczono 68 samolotów tego typu.
Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 100 firm i linii zamówiło 6526 maszyn z rodziny A320neo, to około 60 proc. rynku wąskokadłubowego.